Erdoğan ile Bahçeli’nin mükemmel ve mecburi uyumu devam ederken...

AK Parti’nin ve Erdoğan’ın sandıktan ders alarak işleri düzelteceğine dair iyimser beklentileri iktidara yakın medyadaki bazı isimler haricinde canlı tutan kalmadı. Bu listeye, ekonominin içinde bulunduğu müzmin kriz durumun doğal terbiye edici olduğunu ve bunun da kaçınılmaz olarak demokratik hamleler gerektireceğini varsayanları da ekleyebiliriz ama bu da yeterli olmaz. İstikamet çok belli… Kavala ve Demirtaş davaları bir yana iktidar ortağı Bahçeli’nin açık baskısı ve iktidarın büyük ortağı Ak Parti’nin çaresiz sessizliği, iyimser beklentilerden daha fazla şey söylüyor.

Bununla birlikte iyimserlik; yani bir parça demokratikleşmenin önündeki engelin MHP olduğu hükmüne varıp Ak Parti’nin aslında iyi şeyler yapmak istediği ama Bahçeli’nin bırakmadığı kanaati de doğru değil. Hiç böyle olmadı… İki parti taban olarak neredeyse aynileşmiş ve tavan olarak da sekiz seneye varan mükemmel bir uyum sağlamış durumdadır. Hukuk, demokrasi, yargı sistemi, ifade özgürlüğü, dış politika ve genel olarak muhalefete bakışta aralarında fark kalmamıştır. Erdoğan ve sözcüleri ile Bahçeli ve sözcülerinin hemen her açıklamada Cumhur İttifakı’na sadakat ifade etmeleri boşuna değildir. Fevkalade sahicidir. Dolayısıyla, zaman zaman muhalif kesimlerde ortaya atılan Cumhur İttifakı’nda muhtemel bir ayrılık hatta çatlak ve hatta görüş ayrılığı iddiaları da en az iktidarın 31 Mart’tan sonra normale döneceği varsayımı kadar iyimserdir ve gerekten uzaktır.

Zira, iki partinin birbirinden başka çıkar yolu, iktidar umudu ve hatta meşruiyet kaynağı bulunmamaktadır. iki liderin siyasal tutumu kendi açılarından son derece tutarlı ve gerçekçidir. Zira, ne Ak Parti’nin MHP yerine, ne de MHP’nin Ak Parti yerine koyacağı bir veya birden fazla parti bulunmaktadır.

Erdoğan ve Ak Parti de bunun farkında… Nitekim, haftalardır sürmekte olan “sandıktan ders almak/milletin mesajını duymak turları”nda gelinen nokta bile bir dizi şaşaalı hamle duyurularının ardından, iktidar partisinin yapacağı kampta, bakanlar ve bakan yardımcılarına telefonla uluşamayan milletvekillerinin bir araya gelip meselelerini konuşmasına kadar gerilemiştir. Vekiller, bakanlara ve yardımcılarına dertlerini anlatacak ve böylelikle iktidar kadroları arasında uyum yakalanacak. Seçmen de 31 Mart’ta tam da bunu dert etmiş ve iktidara bakanlar telefona çıksın mesajı vermişti!

Erdoğan, siyasi yol haritasını ekonominin yabancı sermaye çekebileceği bir noktaya gelmesine bağlamış durumda ve bu sağlanana kadar zaman kazanmaya çalışıyor. Yabancı sermayeyi çekebilmek için de hukuk ya da demokraside taviz vermek niyeti taşımıyor. Bütün siyasal veriler sabit kalarak, sadece ekonomideki hamlelerle yolun açılabileceğini ve seçim atmosferine girildiğinde elinin bollaşacağı hesabını yapıyor. Tabii bununla birlikte muhalefetin gönlünü ederek bir kez daha seçilme imkanını yakalamayı da… Hal böyleyken, gereksiz yere demokratikleşmenin lüzumu bulunmuyor!

Görünen ve açıklamalarından duyulan o ki Bahçeli de bu hesaba yakın bir yerde duruyor. Ekonomi düzelirse ve Erdoğan bir kez daha aday olabilirse, bundan gayrı problem görmüyor. İki liderin pozitif ajandaya yaklaşmaması ayrıca, ekonomideki kısmi düzelmenin bile İttifak’a ve Erdoğan’a kolaylıkla seçim kazandıracağı varsayımlarına dayanıyor. Yani, iktidardan demokratik değişim bekleyen iyimserlerin bir benzeri de bizatihi iktidarın lider kadrosudur. İki kanat da “her şey güzel olacak” havasında ama tamamen farklı gerekçeler ve hedeflerle…

Peki bütün bunlara rağmen Erdoğan ve Bahçeli’nin ortamı yumuşatma ve gerilimi azaltma ihtimali hiç mi yok? Elbette var. İktidarda kalma hesapları sapmaya başlar ve istikametin bir seçim yenilgisine daha doğru gittiği kanaati oluşursa gayet tabii uçağın burnunu yukarı kaldırmak için ne gerekiyorsa yapmaktan sakınmazlar. O zaman, iki liderin o çok merak edilen görüşmelerinin tek konusu demokratikleşme bile olabilir. Ama bu, gerçekleşmesi birçok değişkene bağlı bir varsayım ve doğal olarak üzerine hesap yapılamaz. Ekonominin yoluna gireceği düşünülen 2027’ye kadar ise hiç yapılamaz. Zaten Erdoğan ve Bahçeli de böyle bir hesap yaparak dikkatlerini dağıtmıyor.

YORUMLAR (218)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
218 Yorum
  • vatandaş / 28 Mayıs 2024 10:56

    Ülkenin bunca çözülmesi gereken meseleleri varken hala parti düşünmek, partinin başarısızlını problem yapmak bize neyi gösteriyor?Bunun cevabı açık ve nettir.Ülkenin ve milletin geleceğinden çok daha önemli olan partinin başarısızlığıdır demektir!Yani partinin başarısızlığı daha önemli! Yapmayın etmeyin hani "ülkem kazanacaksa biz kaybetmeye razıyız"diyordunuz ne oldu?l

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem kul / 27 Mayıs 2024 23:45

    Bu iktidardan sonra en az bir asır İslami ve milliyetçi partiler iktidar yüzü görmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • h.i.k / 27 Mayıs 2024 22:30

    akp ve mhp birlikteliği devlet imkanlarını bu ülkenin gerçek sahipleri biziz diyerekten arsızca yüssüzce vefütürsüzce kullanan tam bir çıkar bilikteliğidir ne zaman bu çıkar birlikteliği bir şekilde biter bu birliktelik o zamzan bozulur

    Yanıtla (0) (0)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:11

    Basra harap olduktan sonra.
    Tarihteki ilk ve en büyük siyahi isyanı bir İslam devleti olan Abbasîlerde ortaya çıkmıştı. Köleler efendilerinin şehirlerini bir bir işgal etmiş ve tarihte eşine az rastlanır bir katliam yapmıştı.869-883 yılları arsında sürdü
    Bugünkü Irak coğrafyasında bulunan bölgeye; çiftçilik, amelelik ve hamallık yapması için on binlerce siyahi köle getirilmişti. Onlara genel olarak "zenci" deniliyordu.
    Yüzbinler öldü.
    İslam da kölelik yok diyenlerin bilgisine.

    Yanıtla (22) (6)
  • Seferix / 27 Mayıs 2024 04:08

    Yanlış var. İsyanı bastıran Araplar (Abbasiler) katliam yaptı. Bir milyon köle öldürüldü. Bir tek zenci bırakılmadı, Yaşasalardı bugün Ortadoğu nüfusunun yarısını olusturacaklardı. Tarihe zenci isyanı diye geçti. Googleye sorun anlatsın.

    Yanıtla (7) (1)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:14

    Milyonlarca köle öldürüldü derken biraz da insaf etmek lazım. Köle öldürülmedi. İsyan ederek şehirleri ele geçiren, sivil katliamı yapan, bir çok kadının ırzına geçen, İsmaili eski köleler isyanı vardır. 20 yıl boyunca kabeyi ellerinde tuttular. Hacerul esad taşını yerinden çıkarıp 20 yıl boyunca başka bir yerde tuttular. Parcaladilar. Bugünkü hacerul esad taşı parça parça durumdadır. Isyani bastırmak için islam dünyası genis kapsamlı ittifaklar kurmak zorunda kaldı. Olayı köle katliamı değil

    Yanıtla (4) (6)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:16

    İslama ve İslam tarihine laf atmak için, bugünkü Müslümanların yaşadığı drami gölgelemek için, olayları çarpıtıp, abartıp, konuyu başka tarafa çekmek, sadece ayıp kelimesiyle ifade edilemez.

    Yanıtla (5) (10)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:03

    Sokaktan köle toplanmış öldürülmüş katliam olayı değildir bu. Karmatiler ortadoguda bir çok yeri ele geçiren İsmaili aşırı gruplardan biridir. Kendileri ciddi sivil katliamı yaptı. Bu belayı ortadan kaldıran da yine Türk ve Çerkez kölelerden oluşan islam ordusudur. Olay köle katliamı ise öldürenler de köledir. Selahaddin eyyubi, atsız vs hep köle kökenlidir. İran ırak savaşında binlerce Müslüman öldürüldü diyebilirsiniz. Ama tarafların silahlı kuvvetler olduğunu da söylemeniz lazım...

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 27 Mayıs 2024 12:46

    Hacer ül Esad değil, Esved olacak doğrusu..

    Yanıtla (1) (1)
  • Okurrr / 27 Mayıs 2024 13:57

    Hacerü'l esved olacaktı ,dikkat et biraz Okur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Editöre / 27 Mayıs 2024 14:27

    Katinanın makası var kesemez ama bizim editörün makası sağlam keser,kuşa döndürür yorumlari ,dahi nickleri,elleri dert görmesin,Allah eksikliğini göstermesin :))

    Yanıtla (2) (0)
  • cengiz dalgic / 27 Mayıs 2024 16:49

    Hacerülesved olmalı

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 09:38

    Bilalı nereden alıp nerelere getiren kabenin üstüne çıkarıp ezan okutan anlayış İSLAM dır o din islam dinidir .
    dediğinin doğru olduğuna inanmam , şayet varsa o din kralların dini olmuştur. İSLAM DEĞİL .

    Yanıtla (5) (2)
  • Serçe / 27 Mayıs 2024 10:39

    İnternete bakmak çok zor ido. Bir zahmet baksan. İnanmıyorum yazmak yerine.

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 11:52

    merak etme tarihihede bakmışız internete de ,
    kireç suyu ile sütü karıştırıyorsunuz .
    hem tarihi, hem de İslamı .
    yezidide biliriz babasınıda, saltanat için kardeşlerini ve soylarını yok edenleri de .
    abbasinin son dönemleri ve türklerin anadoluya girdiklerinde abbasi sözde halifeliği sembolikten öte bir şey ifade etmiyordu..
    dünya ne kadar sürecek belli değil bizleri bağlıyan KURAN ve PEYGAMBERDİR ,onun emir ve yasaklarıdır ....

    Yanıtla (3) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 11:57

    serçe,
    insanın görevi bu işte ayet yapan yapar yapmayan zaten izah edilmiş.

    ‘Muhakkak ben yeryüzünde (benim emirlerimi tebliğ ve infaza memur) bir halife yaratacağım’ demişti” (Bakara, 30)

    Yanıtla (0) (1)
  • editör notu / 27 Mayıs 2024 10:03

    Değerli yorumcumuz tavşan,
    Katkılarınız için teşekkür ederiz. Bununla birlikte, yazıyla ilgisiz ve daha çok polemiğe yol açan yorum tarzınızı gözden geçirmenizi öneriyoruz. Bu tarzınız zaman zaman yorum sayfalarımızın amacını aşan olumsuz bir etki yaratıyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 12:37

    İSRAİL 8 aydır 80 bin ton bomba küçücük bir yere atmış 50 binden fazla insan katletmiş biraz bu günü gör ve yapanları ..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 14:09

    İDO kardeşim İsrail’in bu kadar pervasız olmasının bir nedeni de islam ülkelerinin bizatihi kendisidir.. hukuk yok, bilim yok, teknoloji yok… zorbalık katliam krallık şeyhlik kula kulluk vs vs vs

    Yanıtla (7) (2)
  • Tur / 27 Mayıs 2024 14:55

    Soykirimi mesrulastirmak için atmadigin takla kalmadı..şeref ahlak yok belli ve hastasın..

    Yanıtla (4) (6)
  • ido / 27 Mayıs 2024 17:02

    okur
    islam ülkeleri istinasız hepsi tutsaktır ve içindeki halklarda yönetimlere tutsaktır islam ülkesi yokki olsa sadece hava sahasını kapatsa israile yeterdi.

    Yanıtla (5) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 17:31

    okur,
    zulmü yapanlar kimler .yardımciları kimler . o olmayan dediklerin beyendiklerininin içinde var niçin yapıyorlar bu zulmü.
    zayif olanı ,cahil olanı...haklarını gasp etmek ne kadar doğru

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 20:16

    Sn okur: Öyle olunca insan sayilmiyorlar, köpek gibi itlaf edilebilirler yani. Ama bilimden mahrum vs tayyip cumhuriyetinde köpekler bile itlaf edilemiyor. Herkes sokak kopeklerinden şikayetçi iken, iş ciddiye binince toplumun çoğunluğu itlaf edilmesin demeye başladı. Demek ki oradaki muslumanlar sokak köpeklerinden daha bilimden uzak, sanattan uzak vs varlıklar. Itlaf edilebilirler yanii...

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 21:08

    Hamas maalesef aksa tufanı operasyonuna israili son derece bağnaz ve vahşice bir karşılık vereceğini mi hesaplamadı, yoksa İsrail’in tuzağına düşüp, Gazzeyi tasfiye edilmesine alet mi oldular. İsrail her saldırı sonrası bir parça daha ilerliyor. Filistin FKÖ den sonra daha çok kan kaybediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 27 Mayıs 2024 21:02

    Sn Kılıçdaroğlu' nun
    29 Mayıs'ta ve önceki seçimlerde,
    Neden niçin kaybettiğini öğrenmek isteyen varsa,
    An itibariyle KARAR TV de konuşuyor,
    dinleyin, öğrenirsiniz!
    Konuştuğu mevzulara ve kendini savunmasına, ve seçimin kaybedilmesi konusunda kendinden başka herkesi suçlamasına baktım ve,
    İyikide kazanamamış dedim..
    Oy vermiş olsam da..

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 27 Mayıs 2024 20:26

    Seferberlik yetkisinim meclisten alinmadini iyi niyetli bulmuyorum. Savaş hali olagan ama, kalkışma dutumu olan değil. İnsanın aklina hükümet zora girdimi, küçük bir kalkisma ile olan üstü hal uygulayıp yine ülkeyi anormala surulleyebilir. 15 temmuz gibi.devletmilletine kumpas kurarsan ne olacak

    Yanıtla (6) (1)
  • Polis / 27 Mayıs 2024 13:35

    İsalam dinine laf edecek kadar bilgi fışkıran takipcilere asırlar once tüm insanlığa hitap edilmiş rahmet peygamberin veda hutbesine bakmalarinda fayda vardir.

    Yanıtla (4) (11)
  • Polis / 27 Mayıs 2024 20:23

    Ayrıca Avrupa insan hakları evrensel beyannamesi hazırlanırken rahmet peygamberin veda hutbesi
    Kaynak alınmıştır

    Yanıtla (2) (7)
  • Musto / 27 Mayıs 2024 18:18

    Eski çin'de idam Mahkumları son gecelerini mutlu geçirmeleri için eğlenmelerine izin verirlermiş. Yerler içerler gün doğarken de infaz edirlirmiş. Mahkumlar yine son gece yemiş içmiş eğlenmişler gündoğanken bakmışlar herkesin kellesi yerinde duruyor. Cellata sormuşlar. Neden bizim infazımızı yerine getirmediniz?Getirdik ama siz farkında değilsiniz...Ayağa kalktığınızda her birinizin kellesi yere düşecek...Ayağa kalkanın kellesi yere düşmüş. Yıllar önce bu milletin beynini Alzheimer ettiler...

    Yanıtla (9) (1)
  • Musto'ya / 27 Mayıs 2024 18:54

    Geldi gene gamlı baykuş negatiflik saçmaya.Doğrudur,alzheimer olduk toplumca ,ancak tarihi Erdoğan'dan çok öncesine dayanır,batı hayranı olduğumuz ,giyimlerini ,kuşamlarını,yaşamlarını,danslarını,balolarını taklit ettiğimiz günlere...

    Yanıtla (2) (11)
  • Musto / 27 Mayıs 2024 19:44

    Yani AKP ve MHP'nin Kalesi iç Anadolu'dan iyi haberler vermek isterdim ama... Buraların da kelle alınmış.. Köyde kasabada borç isteyenin bini 1000 para çay parasına bile okey oynayamıyorlar.. Biraz önce Herkese çay meşrubat ısmarladım okeyi yere attılar biz ödemeyiz sen ödersin dediler..Canları sağ olsun borç para isteyenin haddi hesabı yok...Herhalde beni Ziraat Bankası ile karıştırdılar. Reis'ten çakma Başbuğ'dan umudu kesmişler...

    Yanıtla (4) (1)
  • Cenk Cemil / 27 Mayıs 2024 19:11

    Sayın karalioğlu ! Bu iktidar için artık deniz bitmiştir diyorum. Ağızlarıyla kuş tutsalar, yine havadır ! Çünkü, ülkeyi ekonomik yönden öyle bir çıkmaza soktular ki, enflasyondaki düşüş bile piyasayı asla rahatlatamayacak bir durumdadır. Dolayısyla, TÜİK'in geröek olmayan tuhaf verileriyle ancak ekdmielrini kandırmış olacaklardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 11:11

    Prof. Flip Hiti diyor ki ,Ali ( r.a) in vefatına kadar DİN devleti vardı, Muaviyenin iktidarı ile devletin dini topluma yansıdı ,Yani Ali şeriati'in dediği gibi DİNE karşı din oluştu. ALLAH: krallar bir ülkeye girdiklerinde yakıp yıkarlar ve oranın onurlu halkını ezip incitirler derken muaviye Roma imparatorluğundan çeviri yapıp getirdiği SULTAN Tanrının yeryüzündeki gölgesidir algısiyle kendisini ve diğer krallari takdis etmiştir.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:17

    Bugünkü islam anlayışı emevi islamidir gibi cahilane bir önerme nereden çıktı diye merak ediyordum. Demek ki bu müşteşriklerden çıkmış. Emevilerden sonra Atatürk ve cemal abdunnasır gelmiyor. Emevilerden sonra Abbasi devri yaşandı. Abbasiler, emevi ailesine ait canlı kedi bile bırakmadı. Onlardan kalan her imzayı kazıdı. Bildiğimiz mezhep imamlarını tamamı Abbasi döneminde fıkıh ve akaidi kurumsallaştırdı. Bizans ve yunandan düşünce ithali abbasilere aittir. Beytülhikme.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar / 27 Mayıs 2024 14:45

    Kastedilen bir sülale değil kardeşim. Abbasiler ile Emeviler ayrı bir milletin çocukları değil. Yani birisine taş atmaktan düşünmeye vaktiniz olmuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 17:21

    Bu gün ki islam ritüellerine ile emevilerin ve dahi Abbasiler’in ritüellerine bakarsan anlarsın emeği müslümanlığı kavramını… teravih namazının 8 rekat olduğunu bilmeyen cami imamı var memlekette. 20 rekat teravih kökenine bak emevileri görürsün..

    Yanıtla (0) (2)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 18:27

    Hz Ömer ne zaman emevi oldu

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 17:05

    okur,
    İslam ülkeleri içinde en demokrat ülke ülkemiz değil mi bur da dahi 100 yıldır 10 darbe yapılmış.
    KARAR YAZARLARI çoğu neyi anlatıyor yıllardır....

    Yanıtla (0) (0)
  • Milliyetçi Okur / 27 Mayıs 2024 17:01

    Yazınızda ifade ettiğiniz " iki partinin birbirinden başka çıkar yolu, iktidar umudu ve hatta meşruiyet kaynağı bulunmamaktadır." demek sizce hukuken ve vicdanen doğru mu? Bu iki partinin meşruiyeti, birbirleri ile ittifak yapmasına mı bağlı? Bu ifadenizin incitici, kırıcı bir niteleme olduğunu değerlendiriyorum...

    Yanıtla (0) (2)
  • karar okuru / 27 Mayıs 2024 16:54

    Yazar zülf-ü yâre fena dokunmuş anlaşılan. Birileri habire konuyu saptırmaya çalışıyor. AKP ve MHP yapışık ikizlerdir. Bu saaten sonra da hangi yolu tutarlarsa, o yolda birlikte gideceklerdir. Tek tek başka yolları gösterseler de tutacakları yol birdir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Halil / 27 Mayıs 2024 16:12

    Değerli editör, gazetede yazar bir makale kaleme alıyor. Bilgi(!) ile dopdolu fanatik yorumcular da konuyu bağlamından çıkarıp döşeniyorlar. Ne din ne de bir kutsal tanıyorlar. keyfî ideolojik görüşlerini yazıyorlar. Karar'ın okuyucuya verdiği önem(!) bence istismar ediliyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • E.K / 27 Mayıs 2024 15:00

    Mhp bir takim siyaset esnafinin usustugu bir yapi. Ulke icin hic bir projeleri yok. Liyakatsiz desdekcilerine devletin kaynaklarini peskes cekmekle mesgul. Guya milliyetciler. Akp nin tek derdi beka meselesi. Ulkenin cikarlari onemli degil onlar icin. Ancak, halk bu durumu fark etmeye basladi artik. Ayak oyunlariyla secim kazanmalari zor gibi gorunuyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • hüseyin adıyaman / 27 Mayıs 2024 14:57

    mustafa bey aslında fehmi beyin birlikte kaybedecekler tesbiti doğrudur ancak bu arada olan millete olacaktır.

    Yanıtla (1) (0)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:42

    2011 LİBYA

    Arap Baharı sanılan dönemin başlarında, Fransa, Kaddafi'ye karşı savaş açtığında Türk dış politikasında çelişkiler başladı. Ankara önce dönemin Fransa Cumhurbaşkanının başlattığı bu operasyona karşı çıktı ama çok kısa süre sonra destek verdi. 2011’de Kaddafi’nin çekilmesi için çağrı yapan Erdoğan’dı. Bu çağrıdan kısa süre sonra da Kaddafi’nin devrilmesinde Türkiye, NATO ile bizzat rol aldı. 2011 yılında NATO’nun düzenlediği operasyonla Türk askeri gemileri uçakları ile katıldı.

    Yanıtla (11) (4)
  • Adem Balık / 27 Mayıs 2024 03:57

    Tarih böyle ama Akp nin taraftarlarına anlattığı hikaye hep farklidir. bunu ABD yaptı demesi yeter.

    Yanıtla (10) (1)
  • editör notu / 27 Mayıs 2024 10:04

    Değerli yorumcumuz tavşan,
    Katkılarınız için teşekkür ederiz. Bununla birlikte, yazıyla ilgisiz ve daha çok polemiğe yol açan yorum tarzınızı gözden geçirmenizi öneriyoruz. Bu tarzınız zaman zaman yorum sayfalarımızın amacını aşan olumsuz bir etki yaratıyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • mesut / 27 Mayıs 2024 14:41

    Gelde bunu az gelişmişlere anlat.

    Yanıtla (1) (2)
  • Cevdet / 27 Mayıs 2024 12:41

    Tayyip’in, cumhurbaşkanı koltuğunda oturmasının sebebi, Bahçeli ve Kılıçdaroğlu’dur.

    Yanıtla (7) (2)
  • Kazım ÇETİN / 27 Mayıs 2024 14:18

    Sebebi değil sonucudur diye düşünüyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa T. / 27 Mayıs 2024 03:02

    "Ak Parti’nin aslında iyi şeyler yapmak istediği ama Bahçeli’nin bırakmadığı kanaati de doğru değil." cümlesinin, bu analizin özeti olduğunu düşünüyorum. 22 yıllık iktidar sürecinde, bürokraside, Akp ile birlikte, MHP de etkin bir kadrolaşmaya gitti. Yargı bürokrasisi de buna dahil. Devletin iskeleti sayılabilecek bürokratik yapının, "Türkçü-islamci" kadrolarla işgal edildiğini söylesek, , abartmış mı oluruz acaba? Ben buna, Mhp-Akp Cumhuriyeti diyorum. "Normalleşme" sadece bir illüzyon gibi.

    Yanıtla (17) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 09:57

    Bir tespitinize katılmam mümkün değil üstadım… Gerçek Türk’çüler nobranlık ve hamaset bilmez… Bunlar Türk’çü olamaz… Gerçi kendilerine Türk-İslam gibi melez ve köksüz bir tanımlama yapıyorlar..

    Yanıtla (4) (2)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:23

    Yani rahmetli şehit Muhsin başkan gibi biraz musluman olunca hemen nobran mi oluyorlar? Chp kökenli bir ailenin kahraman evladı devlet bey gibi katışıksız Türkçü olunca, ince duyguların insani oluyorlar değil mi?

    Yanıtla (1) (5)
  • Nursen / 27 Mayıs 2024 12:32

    Devlet Bey mi katışıksız Türkçü? Güldürmeyin adamı?

    Yanıtla (7) (2)
  • Mustafa T. / 27 Mayıs 2024 14:16

    Yurtseverim, halkseverim, toplumcuyum, özgürlükçüyüm ama Türkçü de milliyetçi de değilim. Dışarıdan bakan birisi olarak; millet, millet kavramının dini ve ırkî niteliği,
    Türk milliyetçiliği, Atatürk milliyetçiliği, ülkücü, Türkçülük, kızıl elma anlayışı, yurt-vatan bilinci, devletçilik gibi çokça tüketilen kavramların akademik
    düzeyde tanımlanmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:20

    Sosyal medya kullanıcıları üzerinde araştırma yapmışlar.
    Hakaret eden saldıran suçlayan kişilerin zekalarının yetersiz olduğunu görmüşler.
    Hakaretle yetinmeyen küfredenlerin ise daha aşağı seviyede olduğunu tespit etmişler.

    Yanıtla (16) (3)
  • Seferix / 27 Mayıs 2024 04:18

    Tabi öyle olacak. Zeka yoksa küfür var. Bilgi yoksa iftira var. Ahlak yoksa para var. Ne yazık ki aynı gemideyiz.

    Yanıtla (12) (3)
  • Yolch / 27 Mayıs 2024 07:04

    Küfür mazlumun terapisidir. Size katılmıyorum.sizin.hic eliniz kolunuz bağlanmamış anlaşılan.

    Yanıtla (4) (8)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:25

    Tavşan ve seferix bugün aynı cafede yanyana mi yazıyorsunuz, yoksa aynı kişinin iki farklı telefonundan mi? Birbirinizle güzel bu kadar uyumlu paslaşım

    Yanıtla (4) (1)
  • Vemil Tpl / 27 Mayıs 2024 11:46

    Güçlüye küfür edebilen çıkmadı tarihte. Küfür güçlüye yaslananların mazluma saldırı başlatma haykırışıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 13:47

    kendilerini tarif etmişler

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 27 Mayıs 2024 13:32

    Yeniden secilecegini garanti edebilirim. Secilecektir secilmelidir. Daha karpuz kesme işi var. By by çalışan ve emekli tayfa diyecektir

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 12:15

    İslam, insanı öldürmeyi değil de yaşatmayı öncelemiş, hayat hakkını kutsal görmüş, canını, malını, ırzını ve şerefini teminat altına almış; buna tasallutta bulunulmasını hoş karşılamamış; tasalluta yeltenenler içinse “kısas”ı emretmiştir. “Kısas” sözlükte “aynıyla mukabelede bulunmak” demektir. Kısas, zayıfı güçlüye karşı korur. Güçlü, karşılık göreceği için zulmetmekten çekinir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cevdet / 27 Mayıs 2024 12:32

    Sen Tevbe suresini, Nur suresini falan okumamışsın anlaşılan.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 13:24

    sende onların tefsirine bak daha iyi olur ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 13:19

    dönemin özellikleri: 1-Kaynaklar, yap-işleti-devret projelere ve verilen garantiler ile müzelere kadar yağmalanan değerlerin milleti de borçlandırarak kişisel servetlere aktarılması. 2-Dolandırıcılar, suç ve suç örgütlerine müsamaha hatta el altından işbirliği ile sokak güvenliğinin sarsılması. 3-yanlış göç politikası ile nüfusun dejenere edilmesi, ve 4-ve her alanda çöküntü. Bunlar liberaller, sol, kürt siyaseti, cemaatler. Güya dindarların çeşitli zamanlarda gafleti ve desteği ile oldu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okumaz / 27 Mayıs 2024 13:04

    Bundan 10 sene sonrasını kimse bilemez. Ama bir düşünün, belli olmaz ama ne R.T.Erdoğan ne de Bahçeli siyasette bu kadar etkili olamayacaklar. Biri 80 diğeri 86 yaşında olacak. Siyasette 80'den sonra kalan yok gibi. Şimdiki kayıkçı kavgalarını başkaları yapacak. İmamoğlu 63, Yavaş 79, Ö.Özel 60 yaşında olacaklar. Şahıslar geçicidir. Sistemler ve kurumlar kalıcıdır. Artık şahıslardan çok bunları konuşalım.

    Yanıtla (1) (0)
  • 07Cem / 27 Mayıs 2024 10:31

    .."türk milleti böylelerini görmedi. şimdi de başkanlık peşindedir." tekeden süt çıkmaz suda ateş yanmaz senden cb.olmaz"..
    dahada ağır ifadeleri var.bunlara.
    meydanlarda söyleyen. dememiz o ki
    sahi ne oldu.? o gnl.başkana .?

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:23

    Parantez içinde çobanın gönlü olmazsa kaydı vardı. Devlet bey onu ima etmişti anlamadınız. Çobanın gönlü olursa tekeden süt çıkar. Bugün bir kaç yorumcu teke falan diyor. Ortalığı yörükler mi bastı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR okurr / 27 Mayıs 2024 12:55

    Biribirine, söylenen ağır sözler haflamamiz almıyor burada yazmaya dilimiz varmıyor.
    "dik dur eğilme, dik dur ama diklenme " sloganı uymuyor!

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 10:49

    İSLAM ,
    halife ile kölenin aynı hakka sahip olmasını mecbur kılmıştır.
    deve olayı vardır ki , bu kralların kılıçlarından daha keskin bir olaydır ....hz. ÖMER ile kölesi bir şehirden bir şehre giderken deveye sıra ile binerler .zaman zaman , devenin yullarını halife çeker , zaman zaman da köle ....işte adalet ve hukukta İSLAM ın devrimidir bu .
    ROGER GARAUDY

    Yanıtla (4) (4)
  • Cevdet / 27 Mayıs 2024 12:36

    Masalları bırakın. Hür kadınlar ve köle kadınlar meselesini bir araştır bakalım.

    Yanıtla (7) (1)
  • ido / 27 Mayıs 2024 17:13

    cevdet.,

    düyadaki şu anki bir çok kadınlar daha beter olmuş o zamamanın şartları bu günün şartları sadece şekil değişmiş,her şeyi ile başka versiyonlarla yine kadın sömürülüyor.....

    İSLAM , geldiği vakit bataklıkta olan her kesimi kurtarmaya çalışmış kadın erkek zengin fakir köle efendi tümünü 20 yıl içinde o bataklık ebubekir devrine kadar gelişi kolaymı olmuş ...

    ezbere ezbere olmaz konuşmak..

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 27 Mayıs 2024 12:46

    Diyanet Isleri Meali, Nahl75: "Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olurlar mı? Doğrusu hamd Allah'a mahsustur. Fakat onların çoğu (bunu) bilmezler"

    Yanıtla (3) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Mayıs 2024 12:45

    RTE. nı yoldan çıkaran, herkesin bildiği gibi birinci derecede D.Bahceli ise onun öncesinde yani 2007 'lerde ise CHP. dır, bu belki bir çok kişinin gözünden kacmaktadir veya unutulmuştur.
    O tarihte A.Gül'ün CB.seciminde bir hukuk şarlatanı 367 kararını ortaya attı , CHP. de bu safsatanin arkasına takıldı, iş AYM. ye kadar gitti ve o da evet doğrudur dedi !
    Bunun üzerine RTE. da CB. halkın seçmesi ve buna bağlı olarak cesitli
    referandumlar yolunu açtı,sonra da
    Bahceli ise el att

    Yanıtla (2) (2)
  • Namık Kemal Bayraktar / 27 Mayıs 2024 12:43

    Bir birlerine sıkı şekilde tutunmazlarsa birlikte düşeceklerini çok iyi biliyorlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Tonyukuk / 27 Mayıs 2024 01:43

    Erdoğan ile Bahçeli demokratiklesmede uzlaşacak mı diye bekliyoruz hepimiz. Kimse de " Peki ya bunlar çatışırsa ne olur" diye bir senaryo üzerine düşünmüyor. Bugünlerde ufak çatışmalarınin bile yargıyı, emniyeti ne hale düşürdüğünü görüyoruz. Ufak diyorum çünkü Allah korusun milliyetçi- muhafazakâr bir çatışma ülkemize kimsenin veremediği zararı verir. Bahçeli bir donem ülkücüleri sokaktan uzak tutuyordu. Ama son iki yıldır bundan vazgeçmiş gibi. Inşallah sağduyusuna kavuşur. Yoksa sonumuz zor.

    Yanıtla (4) (1)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:31

    Reis işini temiz yapar. Fetö olayında da herkes büyük kaos bekliyordu. Ustaca manevralar ile tavuğu tarda saydılar. Fetö uluslarasi arenada şüpheyle karşılanıyordu. Ama Ülkücüler hakkında mesela fransada yarım kalmış terör örgütü ilan etme girişimi var. Geniş kapsamlı bir propaganda ve şeytanlaştırma süreci ile, tereyağından kıl olmasa da civatayı çıkarırlar. Azıcık acıtır tabii Allah korusun. Görelim Mevlam neyler...

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 27 Mayıs 2024 01:53

    Sizinle aynı görüşte değilim. Tayyip pragmstisttir. Gardrobunda çok gömlek var. İşine geldiğinde son derece demokrat ve hukuka saygılı biri olabilir. Şu an bu gömleğini giymek istiyor ama Bahçeli sürekli set çekiyor. Bahçeli düz adamdır. Yakında ipler kopar.

    Yanıtla (13) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:26

    Çok da ddüz değil gibi sanki...

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 12:25

    Endonezya'ya ,
    Yıllar önce Müslüman tüccarlar örnek ahlâkları ile milyonlarca insanın İslam’ı seçmesine vesile olurken günümüzde kimi insanların kötü örnek olan davranışları gençlerin dine bakış açısını değiştiriyor.
    Elbette bir kötü örnek bütün Müslümanlara teşmil edilemez.
    Ama kötü örneklerin açtığı yaranın onarılması kolay olmuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 27 Mayıs 2024 09:15

    Devleti ötekinden kurtarmak fikri üzerine oturup demokrasi kanalı ile iktidara gelip, devleti ele geçirmek adına liyakat yerine sadık kadrolar oluşturma, yandaş medya oluşturarak eleştirilebilir olmaktan çıkıp, karşı tarafı her türlü iftira ve hukuk dışı yolla karalama yöntemini seçen iktidardan hukuk ve hak namına beklenti içinde olmak işin doğasına aykırıdır.

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 12:21

    Demokrasi ekonomi vs işlerini kitabda yazdığı gibi yapmak isteyen Babacan'ı ademe mahkum ettiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 12:12

    İslâm dini, kâinatı bir bütün olarak görür, kâinattaki tüm canlıları bu bütünlük içinde Allah-u Teâlâ’nın nimeti olarak telakki etmemizi ister. Kaldı ki bütün kâinat Allah-u Teâlâ’nındır; biz emanetçileriz. Kur’an-ı Kerim’deki, “Göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allah’ındır. Allah’ın ilmi, kudreti her şeyi kuşatıcıdır” (Al-i İmran, 126), “O Rabbin ki, (her şeyi) yaratmış da düzenine koymuştur” (Âlâ, 2), “O ki yarattığı her şeyi güzel yaratmıştır” (Secde, 7), “Hayvanları da O yaratmıştır…” (Nahl,

    Yanıtla (0) (0)
  • BJK.Lİ / 27 Mayıs 2024 12:11

    Şampiyon gs.kutlarım,
    tek tesellimiz. 99 puanlı fb.nin bir kupası olmaması ligi 6.bitiren BJK.nin bir kupası olması:)fb.taraftarının gs.taraftarına 3 lü
    çektirip centilmen davrananması!

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 27 Mayıs 2024 12:02

    Türk-İslam sentezi yanlış bir kurgu. İslamcılık yapan bir milliyetçilik olmaz. Arap milliyetçiliği ile İslam bir arada olabilir. Araplar için İslam hem tarih, hem kültür, hem de dindir. unutmamak lazım ki, Arapların tarih sahnesine çıkması islam ile olmuştur. Türk milliyetçisi olduğunu söyleyenlerin İslamcılık yapması anlaşılmaz bir durum.

    Yanıtla (3) (0)
  • ihtiyar baykuş / 27 Mayıs 2024 12:02

    ahlak, "sandıktan ders çıkararak" elde edilecek bir şey değil.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sahin / 27 Mayıs 2024 01:57

    Atatürk Çanakkale savaşlarında Yarbay rütbesiyle Katilmis1haziran 1915 te Albaylıga terfi etmiştir. Yorumcunun biri Atatürk Çanakkale savaşlarında yoktu diyor.. Kim olduğunu tahmin edersiniz.

    Yanıtla (15) (2)
  • Serçe / 27 Mayıs 2024 07:27

    Çanakkale'nin lideri değildi dendi bay şahin. Biraz daha dikkatli okuyun.

    Yanıtla (1) (15)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 10:55

    Lideri değildi de niye Von Sanders kuvvetlerin komutasını istediğinde “çok gelmez mi” diye sormuş. Çok uğraşmayın, İlber Ortaylı’nın da dediği gibi “adam mezarda savaşıyor ve hala kazanıyor!

    Yanıtla (10) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:53

    Çanakkale'de vehip paşa sinan paşa gibi kahramanlar vardır. Bir çok üst rütbeli, canını dişine takmış paşalar varken, savaş esnasında yarbayliktan albayliga terfi ettirilmiş bir yedek komutanı Çanakkale'in en büyüğü gibi sunmak biraz ayıptır.

    Yanıtla (0) (8)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:27

    Yedek komutanlar arasındaydı. Albay Ahmed bey, yoldan gelmiş aşırı yorgun askerleriyle hücuma kalktığı takdirde çoğunu kayb etme riskini öne sürerek liman von sanderse itiraz edince, ortamda bulunan yedek yarbay mustafa k beyin rütbesi albay yapıldı ve o birliğin başına geçirildi. MK bey hemen kabul etti. "Size savaşmayı değil ölmeyi emrediyorum ediyorum"

    Yanıtla (4) (0)
  • Vemil Tpl / 27 Mayıs 2024 11:49

    Sayıları az değil. Bir milyon civarindalar. Teskilatlari maaşları var. Yani profesyoneller.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 11:25

    Ayağının önüne serilen kırmızı halıları, kırmızı koltuğu , sarayları terk etmek kolay değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 27 Mayıs 2024 11:24

    Her şeyin bir sonu vardır! Olmalıdır! Zorla güzellik olmaz.Vatanın ve milletin çıkarlarını kendi çıkarlarında önde tutanlara ülkenin ihtiyacı vardır.Bayrak yarışı kurallarına göre yapılmalıdır.Yalan dolan ile devran sürmeyi,gerçekleri tersyüz ederek zaman kazanmanın kimseya faydası olamaz.Millet fakrü zaruret içinde harap ve bitaptır.Taze kana ihtiyaç vardır...

    Yanıtla (5) (0)
  • Mr / 27 Mayıs 2024 08:18

    AKP MHP arasında Katolik nikahı var. Kürtaj Katolikler de yasak olduğu için, ortalık bu sistemin meyvesi mafya, mafyayla iş tutan kamu görevlileri, yolsuzluk yapan, dolandırıcılar , beş altı maaş alanlarla kaynıyor.

    Yanıtla (20) (0)
  • OkurM / 27 Mayıs 2024 11:20

    Papa seni mahkemeye verecek. Ülkenizin istenmeyen çocuk sayısını bizimle ilintilendirmenizi kınıyorum gibi bir açıklama da gelebilir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Samil has / 27 Mayıs 2024 11:08

    Ak Parti %30 Altında MHP % 7 veya 8 toplasan 37-38 arasında bu da hiç bir derde deva değil peki niye MHP neredeyse durduk yerde Ak Parti' e omuz verdi ? Birkaç neden var kendi taraftarona iş aş ve makam bulma ikinci sağ kesim ikdidardan düşmesin üçuncü terör ve dört tarafı saran İran,Suriye,Irak iç karışıklıklar ve terör sorunu en sonuncusu Sünni kardesliği ve mişisel çıkarlarbunlar bir araya gelince en çok MHP bu işin peşinde ama Ak Parti ve taraftarı için üç şey geçerli PARA MAKAM.ÜN.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali İncirci / 27 Mayıs 2024 11:07

    Erdoğan seçimden sonra çok korktu!. Apar topar "yumuşama" demeye başladı!. Korkusu, Özgür Özel'in erken seçim isteyip ısrar etmesiydi!. Özel'in öyle bir talebi olmadığını görünce onu ıvır zıvır şeylerle oyalayacak, dediğiniz gibi zaman kazanacak!. Oysa bakın mesela İngiltereye!. Yerel seçimde mevcut iktidar ciddi oy kaybetti, muhalefet lideri genel seçim istiyoruz dedi, çok geçmedi seçim ilan edildi!. R bey zaman kazandıkça hezimetin unutturulup gideceğini planlıyor!

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 11:01

    Dün birisi ip atıyor, diğeri zürriyetsiz diyordu. Şimdi ip hepsi yalan ülke talan oldu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 10:58

    Kendi ikballeri ülke menfaatlerinin önünde. Eceviti Erbakanı yaşlarından dolayı kınıyorlardı. Şimdi kendileri aynı durumda.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okurum / 27 Mayıs 2024 10:48

    RTE nin yerinde olsam ekonomiden adalete, sağlıktan eğitime her şeyi berbat ettim, memleket teksas a döndü deyip aziz milletimden affımı isterdim...

    Yanıtla (8) (0)
  • Misafirem / 27 Mayıs 2024 10:47

    Birisi gömlek değiştirdi,önü açıldı,

    Baykal siyasi yasağını kaldırdı

    Bahceli "senden cb.olmaz " dedi

    Başkanlık yolunu açtı, Kk.adayiik inadı

    2028 yılına uzattı.herkes koltuk peşinde

    Halk geçim derdinde.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muharrem Özalp / 27 Mayıs 2024 10:46

    Hakiki devlet adamları ülkesinin geleceğini, Siyaset adamları ise kendilerinin ve yandaşlarının geleceklerini düşünür. AKP ve MHP genel başkanları kendileri ve yandaşları için ülkeyi ateşe atmaktan bile çekinmediler. Ülkemizdeki sefaletin ve perişanlığın tek sebebi kendi egolarını beslemekten kaynaklanıyor. Ancak bizler müstehak bir toplum olmamız sebebiyle başımıza geliyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 10:35

    Çok haklısınız, İki marjinal ideoloji partisi kurdukları menfaat ağları nedeniyle asla birbirinden ayrılamazlar. Milleti ve verdiği mesajı da takmazlar. Milleti ve muhalefeti bir ters bir düz sözlerle uyutup, Ülkenin sorunlarına yeni sorunlar eklerler. Bir taraftan devleti ve kurumları ortadan kaldırarark, bir taraftan vatandaşı mülteci durumuna sokarak, ülkeyi afganistana dönüştürürler. Bkz Emekli mitingi basında nerdeyse yer almadı. GS şampiyonluğu emeklinin gözyaşından daha önemli çünkü !

    Yanıtla (3) (0)
  • GörüŞ / 27 Mayıs 2024 10:35

    Erdoğan,köpekler üzerinden halkı uyutmaya çalışıyor. Galiba bu sefer milletin uyumaya niyeti yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 10:30

    AKP nin
    Türkiye yi İSLAM dan uzaklaştırdığını bilmeyen , bilip de kabul etmeyen bizzat kendisiyle İSLAM arasında kapatılmaz bir mesafe üretmiştir .

    Yanıtla (7) (0)
  • Ejder / 27 Mayıs 2024 10:27

    "Ak Parti’nin aslında iyi şeyler yapmak istediği ama Bahçeli’nin bırakmadığı kanaati de doğru değil."
    Son on yılın özeti; bu ülkenin bu hale gelmesinde sadece AKP ve MHP birlikteliği değil onlara oy veren destek veren topluma doğruları göstermeyen medyada bu bileşenin paydaşları....
    Ülke 40 yıl sonra1990 yıllara geri döndü nihayet.Umarim bu durumdan herkes memnundur. Suçlu hepimiz ...her geçen gün kara kararan günlere ağlamak vakti

    Yanıtla (5) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 10:26

    Biz kitapta hiçbir şeyi noksan bırakmadık. Sonra hepsi, Rablerinin huzuruna toplanıp haşrolunacaklardır” (En’am, 38)

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 27 Mayıs 2024 10:24

    Dört beş kişi birleşip konut kredisi alacaklarmış.
    Durun daha bu pahalıık yüzünden dört kişi birleşip bir kadınla evlenirlerse hiç şaşırmayın.

    Yanıtla (3) (0)
  • M.Şakir / 27 Mayıs 2024 10:18

    İki eksinin toplamından bir artı çıkmaz ( orta iki matematik )

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 27 Mayıs 2024 10:18

    1500 yıllık islam aleminde 100 lerce devletler ve krallar ... gelip gitmiştir , bu süre zarfında bu topraklarda iyiliği hiç bahsetmez fakat ne kadar yanlış varsa İSLAM dini anlayışına mal etmek ,aslında bu kişiler islama düşmanlıklarını açık söyleyemedikleri için bunların üzerinden İSLAM a saldırıyor bugün olduğu gibi. İSLAM da her konu hakkında olan bilgi KURAN da belirtilmiştir . bağlayıcı orasıdır . yoksa ne ZALİM YEZİDİN , DECCALIN ....yaptıkları bağlayıcı değildir.

    Yanıtla (1) (1)
  • okur atilla / 27 Mayıs 2024 10:14

    bu iktidar bir daha asla demokratikleşmeye ilişkin bir adım atmaz. atamaz. zira bu, kendi sonlarını getirir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Dr / 27 Mayıs 2024 10:02

    Devlet Bahçeli olur da millet bahçesiz mi kalacaktı? Erdoğan millet bahçelerini bunun için yaptırdı. Şimdi devlet de millet de bahçeli.Gördünüz mü vizyonu? Almanya bizi kıskanmasında ne yapsın?

    Yanıtla (6) (0)
  • Ramazan / 27 Mayıs 2024 10:01

    Türkiye ye on milyon yabancı gelince bir litre süte yarım litre su katmış gibi oldu.
    Ben yetmiş beş yaşındayım bekarım hiç kimsem yok.
    Daha ileride neler olacağını olduğu zaman görürsünüz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bay Kamil / 27 Mayıs 2024 09:34

    Tekelden süt çıkmayacağı gibi AKP nin zerre değişmeyeceği, oyalama taktiği güdeceği belli oldu. O zaman burada görev sadece muhalefete değil vatandaşa da düşüyor. Değişim istediğini belli edecek, mitinglerde, anketlerde, her yerde tepkisini koyacak ve 2025 de erken seçimi getirecektir.

    Yanıtla (9) (0)
  • The end / 27 Mayıs 2024 09:16

    Akp artık bir hizmet değil istismar partisi olduğunu ispatladı. 20 yıl muhalefetin ve CHP nin desteği ile ülkeye kendini tasitti. Ama millet uyandı. Akp artık filmin sonuna geldi.yakinda millet onu da işbirlikçileri ise sırtından pat diye atacak. İnşaallah.

    Yanıtla (6) (0)
  • kararlı okur / 27 Mayıs 2024 09:15

    Bugün 27 Mayıs..... Mafyanın devletle ilişkisini bozan dolayısıyla Mafya,Siyaset ilişkisinin kirli işbirliğinde sol örgütlere uygulatılan eylemde hayatını kayıp eden Gümrük Ve Tekel Bakanı Gün SAZAK'ın susturulduğu gün bu gündür. Çarşaf çarşaf mafya-siyaset ilişkisini yazan anlı şanlı gazeteciler tetikçiler SOLCU olduğu için bu devlet adamının infazını pek yazmadılar.

    Yanıtla (1) (2)
  • Engin bora / 27 Mayıs 2024 09:12

    Ben tabanda MHP, ak parti birlikteliğin göremiyorum. Bizimki iyi etrafındakiler kötü çok klasik bir söylem

    Yanıtla (2) (0)
  • Fani / 27 Mayıs 2024 08:43

    Varsa koltuk yoksa koltuk bizdeki sevda budur. Game of Trons hikaye bu.

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 27 Mayıs 2024 08:42

    Akp bugün eğitim, ekonomi, hukuk,sağlık vb tüm temel alanlarda ülkeyi geri götürmüştür.boyali ve yeni birkaç bina ile hizmet diye algı yapılıyor. Akp ülkeninve milletin artık taşınmaz kanburudur.

    Yanıtla (11) (1)
  • Sahin / 27 Mayıs 2024 07:57

    Yalancılar üzerinden test yapmışlar
    Aşağılık kompleksi varmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 27 Mayıs 2024 07:48

    Tavşan ne dedi.Sen Tavşan"sınya

    Yanıtla (0) (1)
  • K okur / 27 Mayıs 2024 07:41

    Çok güzel bir analiz. Siyasetin nereye gideceğini iyi anlatmış. Gereksiz beklenti hayal kırıklığı yaratır

    Yanıtla (1) (0)
  • Özkan / 27 Mayıs 2024 07:33

    Tebrikler güzel bir analiz olmuş muhalefetten iyi

    Yanıtla (0) (1)
  • ÇETİN / 27 Mayıs 2024 07:24

    Sahi mhp ile akp birleşse daha iyi olmaz mı?.Nasıl olsa ikisinin de konuşmaları ,propagandaları hep bağırmak ve hakaret üzere .Zaten mhp de ülkücülük ruhu bitti ,akp de milli ruh kalmadı.haydi buyrunuz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Burhan altunli / 27 Mayıs 2024 06:40

    Görüşleriniz son derece isabetli.Birlerinin demokrasiye geçmeleri için ne kadar zorlama olsada düşünceleri demokrat olmazsa getirecekleri demokrasi biçimsel olmaktan öteye geçmez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 27 Mayıs 2024 05:19

    onların hesabı buysa,allahın da bir hesabı vardır.

    Yanıtla (7) (2)
  • SG / 27 Mayıs 2024 04:18

    Üst akıl önce Deniz Baykali CB yapacağız diya ikna etti.Sonra Deniz Baykal'ın bir videosu ile siyasi hayatını bitirdi Kılıçdaroğlu, verilen görevi yerine getirdi.Vay EKMELETİN vay Muharrem olmadı bile bile CB kazanmayacagi hâlde CB adayı oldu
    Bahçeli ise bir el dokundu hidayete erdirdi.Gelelim Özgür Özele Daha ilk günde bir dokunuş ile yumuşadı/yumuşatılmış hâle getirildi.

    Yanıtla (4) (1)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:37

    11 eylül saldırısından sonra ABD yanına NATO nun bazı ülkelerini alarak Afganistan'a müdahale etti. Müdahale gücüne Türkiye de katıldı. ABD Afganistan'dan çekilirken 500 civarında Türk görevli de Afganistan dan geri geldi. ABD ile nasıl anlaşıldı bilinmiyor ama Afganlı sığınmacıların Türkiye'ye İran üzerinden gelmesi bu nedenle oldu.
    Evet ABD Afganistan'da binlerce kişiyi öldürdü. Ortağı da bizdik.

    Yanıtla (6) (4)
  • Adem Balık / 27 Mayıs 2024 04:00

    Bu konu ve göçler akp.li kitleyi ilgilendirmez. Tok açın halinden anlamaz misali

    Yanıtla (6) (2)
  • Hasan Erzincan / 27 Mayıs 2024 01:12

    MHP , AKP birlikteliği Akp tabanında var olan Türkçülüğü depreştirdi. Artık egemen olan anlayış bu. Bu anlayışta hamaset nobranlık ve Selefi bir milliyetçilik egemen olandır. Yazık ki yine bu anlayış ülkeyi büyük badirelere itti. Krizden krize yol almasına neden oldu. İflas etmiş bir maliye. Huzursuz gelecek kaygısı tavan yapmış bir toplum. 27 de bu iktidar değişse bile verilen hasar o denli büyük ki iki kuşağı heba edecek kadar. İktisadi ve sosyal veriler ürkütücü. Borç borçla dönüyor. Yazık.

    Yanıtla (16) (0)
  • Karamsar / 27 Mayıs 2024 03:35

    Borç ekonomisi ve kamu varlıklarının satışı bu iktidari 22+4 yıl iktidar yaptı. Kalan kamu varlıkları, yeni körfez borclari, madenler ve yeni yap işletler ile bir 22 yıl daha idare edebilirler. Toplamda 10 kuşağa kadar gider

    Yanıtla (7) (1)
  • Sahil / 27 Mayıs 2024 00:52

    Kendi tarihinden utanç sayfaları çıkarmaya çalışanlar Gazze'de İsrail'i ve her yerde ABD yi aklamak için ne yapacaklarını şaşırıyorlar .bağlılıkları ruhları kalpleri ABD ye...acınacak halleri incelenmeye değer..

    Yanıtla (2) (9)
  • Zir / 27 Mayıs 2024 02:21

    Her milletin tarihinde utanılacak sayfalar vardır..ama hiçbir millet bunları tekrarlayıp başka milletleri ululamaz.cunku güzel şeyler de vardır..kişinin kendisi aile tarihi gibi .kendi medeniyetini milletinin tarihini kotuleyenler..olumsuzlukları yazanlar...güzel olan şeyleri neden yazmazlar söylemezler..diğer milletlerin medeniyetlerin de aynı donemlerde benzer kötü sayfaları vardır kimsenin tarihi saf beyaz değil ki .bugünkü Yıldıray Oğur yazısına bakınız.

    Yanıtla (2) (2)
  • Hatay / 27 Mayıs 2024 03:22

    TRT belgeselde izlemiştim .taş çağını yaşayan bir kabilede baba oğlunu km lerce yürütüp bir kayanın olduğu yere götürüyor.kayanin altında avlanma vs resimler var onbinlerce yıl öncesine ait .bunlar bizim atalarımız dedi gururla baba .resimleri izah etti .bu topraklar bizim dedi .sen de çocuklarına göstereceksin atalarinla gurur duyacaksın .buna milli şuur ve tarih bilinci diyoruz aile gibi milletlerin dinlerin de beyaz ve siyah sayfaları var.her milletin.

    Yanıtla (2) (2)
  • Liberty / 27 Mayıs 2024 02:16

    Aslinda mevcut duruma tersten bakarsak gidisat olumludur. Soyle ki: Ak Parti'den beklenen demokratik adimlarin gelmemesi bu iktidarin omrunu azaltan bir faktordur. Bu anlamda Bahceli fren koyarak bu surece katkida bulunuyor. Boylece iktidarin suresini kisaltiyor. Aksi takdirde omrunu uzatip aci cektirmeye devam edecekti. Bu nedenle Bahceli'ye bir tesekkur borcluyuz gibime geliyor. Nasil olsa bu politikalarla fazla yol gidemezler. Halkin kredisi tukeniyor. Anketler oyle soyluyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • Tek / 27 Mayıs 2024 00:37

    Atatürk'ün hastalığı ilerlemiştir.lozanda sınırlarımızı dahil edilemeyen Musul ve Kerkük onda derin izler bırakmıştır.simdi Hatay'ın alınma fırsatı ortaya çıkınca hastalığına rağmen Hatay sınırına gitmeye karar verir.doktorlarin şiddetli itirazlarına rağmen gider.donusunde hastalığı daha ilerlemistir ve çok geçmeden olur .hayatı önemli değildi .şimdi İsrail'i n ABD nin isgallerini haklı çıkarmak için Musul Kerkükde gözü olanlar var diyenler Atatürke ne diyecek

    Yanıtla (5) (5)
  • Tur / 27 Mayıs 2024 01:23

    bu konuda Atatürk'e de hatayın alınmasında payı olanlara da söz söyleyemeyen ahlaksizlar Atatürk'ün fırsat çıkmadığı için alamadığı ama almak için mücadele ettiği Musul Kerkük üzerinden cahilce hezeyanlarini kusarlar..can babanın mahkemede hakime söylediği o muhteşem sözü bu ABD sevicilere söylemek gerekiyor .ne demişti can yücel ..biz............deriz hakim bey .bunlara da.....,........deriz .

    Yanıtla (7) (2)
  • M.Şakir / 27 Mayıs 2024 02:04

    '' Mesafe kısa, peynir büyükse o işte bir hinlik var demektir '' derdi eskilerimiz.

    Yanıtla (2) (3)
  • Ruh adam / 27 Mayıs 2024 01:37

    Meseleyi sadece Ak Parti ve MHP üzerinden değerlendirmek biraz zayıf kalıyor. Kabul edelim Perinçek grubunun Ergenekon davaları sonrası askeri atamalardaki yetkisi bugün MHP'nin "darbe" korkusunu salmasında etkilidir ve Ak Parti bunun farkındadır. Ancak farkında olmak yetmiyor. Aldım verdimli ittifak sonra bir tarafin açığıyla ülkenin beka meselesi oluyor. Fetö öncesine çok benziyor. Uzlaşma zemini kayinca tehdit, darbeye evriliyor. Kaybeden Türkiye oluyor. Babalar, reisler hep kazanıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 01:31

    Normalleşme deyip duruyorlar. Demeki şimdiye kadar ülke anormal koşullarda ve anormal bir şekilde yönetildi.Bu bir itiraf değil mi?Gerginlikten 50+1 korumaya çalıştı.Geç uyandı halk,bıçak kemiği kesince.Ders oldu inşallah.Ey muhalefet seni kuzuya çevirmeye çalışıyor,enflasyon düşünceye kadar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Etem / 27 Mayıs 2024 01:14

    Ortaklık bozulunca sıkıntılı bir takım sırların ortaya dökülme ihtimali var. Bu yüzden ortaklığı bozmak ikisinin de işine gelmez.

    Yanıtla (5) (2)
  • La havle / 27 Mayıs 2024 00:56

    "Bahçeli’nin açık baskısı ve iktidarın büyük ortağı Ak Parti’nin çaresiz sessizliği, iyimser beklentilerden daha fazla şey söylüyor...
    İki parti taban olarak neredeyse aynileşmiş ve tavan olarak da sekiz seneye varan mükemmel bir uyum sağlamış durumdadır."
    Özeti budur işte

    Yanıtla (6) (2)
  • O k u r / 27 Mayıs 2024 00:28

    Milletin normalleşme uyarısı dikkate alınmayıp, İktidarda kalmak için uyum içinde olma mecburiyeti varsa ise (ki öyle gözüküyor),
    Sorun değil millet 2028 i bekler ve hayatın her alanında mecburi normalleşmeyi sağlatacak bir irade ortaya koyar.
    Böylelikle AKP ve MHP nin birbirine mecburiyetlerinide ortadan kaldırır..!

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:23

    Sosyal medyada değişik tipler var. Bunlardan en ahlaksızları düzmece paylaşım yapanlar. Olmamış söylenmemiş yapılmamış yazılmamış şeyleri yazılmış yapılmış söylenmiş gibi paylaşanlar. Bunlar genellikle profesyoneldir. Beli bir amaç için bu tür paylaşım yaparlar.
    Birde zekası bilgisi yeteli olmadığı için bu yola baş vuranlar vardır.
    Bu tür kişilerden uzak durun. Canınızı sıkarlar bir şey de anlama niyetleri yoktur.

    Yanıtla (4) (1)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 00:18

    Moğol istilaları öyle etkili istilalardır ki sonucunda 3.000.000 ila 6.000.000 arasında insanın katledildiği söylenmektedir. Moğollar Orta Asya ve etrafındaki devletlerde birçok kenti yağmalamış, kütüphaneleri yakarak halkı kılıçtan geçirmiş bunun neticesinde birçok Türki kavim Moğol dehşetinden kaçarak Anadolu’ya sığınmıştır.
    Bağdat'ta 200 bin kişi öldürmüş on binlerce kitabı yakmışlardır

    Yanıtla (6) (1)
  • Cemal şimsek / 27 Mayıs 2024 10:00

    düşündüğün ama yazamadığın neyse onunmilyon katınısana iade ediyorum.Bunlarin ortaklığı ayan bayan ortada iken,görmedim,duymadım,bilmiyorum diyenler yalancı, ve müfterileridir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 27 Mayıs 2024 08:10

    Şimdi sana desem ki; bu adam okumaz, bu adam dindar görünür dini pazarlar, bu adam ülkücü görünü milliyetçilik ayak altına alınca sessizleşir kaçacak delik arar, bu adam adalet der yandaşları ülkeyi soyar ve buna hak verir…!! Daha buraya sığmayan bir sürü sıfatı sana desem ne düşünürsün? Gerçi dedim gitti…

    Yanıtla (5) (1)
  • Cemal şimsek / 27 Mayıs 2024 10:28

    okuduğun iki kitap ismi yazarmısın.sen yalan söyleyen tarih utansın kaç cilt
    olduğunu bilirmisin?
    satlık imparatorluğu okudunmu, yazarı kim?
    Necip Fazıl hangi kitabını
    okudun,ölümünden sonra
    idamla yargılandığı kitabının ismini bilirmisin? Necdet sevinç kimdir,yazarını kursunlatan yazılar kitabını okudunmu? son olarak hangi yazarın kitaplarını okuyorsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ziya / 27 Mayıs 2024 08:19

    Amerikalıların sevdiği türden yani....

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa T. / 27 Mayıs 2024 10:10

    Mhp-Akp iktidarı, Türkiye toplumuna, kasvetli, maceracı, sözde empertal hedefleri olan, sözde İslam'a daha fazla bulanmış İTCvari bir vizyon vadediyor. Çok önemli mesafeler kat ettiler. CHP ile DEM P. iletişimi , ortak vatanda, Demokratik Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında bir arada yaşama düşüncesini ve vizyonunu ortaya çıkarabilir. Bu potansiyeli en iyi görenler, İTCvari kötücül kadrolar. Bu ihtimal daha yeşermeden yok etmek istiyorlar. "Normalleşme" illüzyonunun nedeni bence bu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Serçe / 27 Mayıs 2024 07:22

    Okumayın onu.

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan. / 27 Mayıs 2024 08:29

    Tavşanı bende okumuyorum. Ne öyle her gün ezberleri bozmaya çalış. N e güzel hayatımız vardı. Her konuyu ABD yi suçlayarak çözebiliyorduk. ABD Irakta Libya'da Afganistan'da katliam yaptı deyip mutlu yaşıyorduk. Karıştırdığı konulara bak Afganistan'da Irakta Libya da ortağı kimdi diye soruyor.
    Çanakkale kahramanlığını bile sorguluyor. Mustafa Kemal orada önemli değildi diyor. Sanki soran varmış gibi.
    Mutlu hamasi hayatımıza devam etmek istiyoruz.
    Okumayın okutturmayın

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 27 Mayıs 2024 10:50

    Trol tavrı, “dış güçler” masalcılarının ayna simetrisi. Hemen hemen yarısı makul, yarısı yanlış bir kısmıda bilgisiz laf salataları

    Yanıtla (2) (0)